Neasimiliarea cunoștințelor de matematică în perioada adolescenței afectează negativ dezvoltarea cerebrală și cognitivă
Scris de Iulia pe 11 iunie 2021

Neasimiliarea cunoștințelor de matematică în perioada adolescenței afectează negativ dezvoltarea cerebrală și cognitivă, conform unui studiu științific care sugerează că nestudierea acestei discipline după vârsta de 16 ani reprezintă un dezavantaj.
Studiul, publicat de revista PNAS( Proceedings of the National Academy of Sciences) şi la care au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani, a fost realizat de departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea Oxford. Studiul a arătat că elevii care nu învăţau matematica aveau o cantitate mai mică a unui aminoacid crucial pentru plasticitatea cerebrală (acidul gamma-aminobutiric – GABA) dintr-o zonă cheie în care intervin multe funcţii cognitive importante, precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea, relatează Agerpres.
Bazându-se pe cantitatea acestui aminoacid deţinută de fiecare elev, cercetătorii au putut face o deosebire clară între cei care studiau şi cei care nu studiau matematica, indiferent de capacităţile lor cognitive, potrivit Universităţii Oxford.