Piesă

Titlu

Artist

Acum

Zbor de noapte

00:00 06:00

Acum

Zbor de noapte

00:00 06:00

Background

O companie suedeză vrea să revoluționeze transportul greu

Editat de la 26 noiembrie 2021

Camioanele electrice fără șofer, dar și fără cabină ar reprezenta viitorul ecologic al transportului greu, o industrie extrem de poluatoare în acest moment, doar că  autovehiculele fără șofer au nevoie de mai mult timp decât s-a anticipat ca să devină o realitate. Dar asta nu înseamnă că nu se înregistrează salturi importante. Dimpotrivă, tehnologia de conducere autonomă face în mod constant progrese, fiind încorporată în tot felul de vehicule, de la mașini la camioane sau autobuze.

SuperSonic Radio - O companie suedeză vrea să revoluționeze transportul greu

Compania General Electric și suedezii de la Einride au anunțat de curând un parteneriat pentru lansarea unei flote de camioane electrice autonome. Potrivit unui comunicat de presă, flota va fi prima de acest fel care va opera în SUA.

Einride, fondată în 2016, a primit finanțări de 120 de milioane de euro de la guvernul suedez. Deși compania face camioane electrice operate de oameni, este cunoscută în primul rând pentru un alt vehicul, care nu poate fi numit camion: e mai degrabă o capsulă care nu numai că nu are șofer, dar nici cabină în care acesta ar putea sta.

Vehiculele sunt similare autocamioanelor Vera de la Volvo, care nu dispun și de cabine, însă aceste capsule sunt destinate distanțelor și încărcăturilor medii, cum ar fi mutarea bunurilor de la un centru de distribuție la o serie de magazine locale.

Capsulele vor avea nevoie de reglementări ca să circule pe drumurile publice, așa că deocamdată se deplasează în campusurile gigantice ale clienților, pentru că șoferul de siguranță nu este necesar dacă mașinile sunt pe o proprietate privată.

Potrivit Reuters, Einride a angajat primul său șofer de la distanță, care va fi în stare să preia controlul acestor camioane dacă se vor afla într-o situație în care va fi nevoie de un factor de decizie uman.

În ciuda faptului că mașinile nu se deplasează încă pe drumurile publice, suedezii își imaginează că tehnologia lor va face o diferență în ceea ce privește impactul asupra mediului, estimând că un parteneriat cu General Motors va reduce emisiile de dioxid de carbon ale companiei cu 970 de tone în primul an, cantitate care va crește pe măsură ce sunt adăugate mai multe camioane.

Sursă știre: Digi24.ro

Sursă foto: Forbes.com


Opinia cititorilor

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publică. Câmpurile necesare sunt marcate cu *