Magiunul de Topoloveni, un brand cu mare succes internațional
Scris de Andreea pe 12 aprilie 2021
Magiunul de prune Topoloveni a reuşit să ajungă în 20 de state (Rusia, Elveţia, Norvegia, SUA, UAE, Japonia, Vietnam, Coreea, Grecia, Marea Britanie, Brazilia, Germania, Franţa, Belgia, Belarus, Spania, Italia, Muntenegru, China, Canada), după obţinerea certificării din partea Comisiei Europene cu Indicaţia Geografică Protejată (IGP), plasând astfel România în rândul ţărilor cu un important cuvânt de spus în alimentaţia de calitate, potrivit AGERPRES.
Mai mult decât atât, cu sprijinul Comisiei Europene, Indicaţia Geografică Protejată a fost extinsă şi în afara Uniunii Europene, în Canada, Japonia şi Vietnam. Potrivit sursei citate, dincolo de certificări şi premii, magiunul din prune Topoloveni este un produs sănătos, care a convins consumatorii din România şi din afara graniţelor prin proprietăţile sale nutritive şi prin calitatea lui de aliment care ajută la menţinerea sănătăţii.
În 2020, magiunul din prune Topoloveni a fost inclus în Registrul Naţional al Menţiunilor Nutriţionale şi de Sănătate, recunoscându-i-se o dată în plus proprietăţile nutriţionale. Toate celelalte produse ale companiei, puse ulterior pe piaţă au fost create în aceeaşi direcţie consolidată de către magiunul din prune Topoloveni. Întreaga gamă de produse Topoloveni, de la magiunuri, gemuri şi dulceţuri până la zacuscă şi sarmale este una cu o compoziţie 100% naturală, fără adaos de zahăr, E-uri, conservanţi sau aditivi.
Potrivit arhivelor locale, magiunul din prune a fost produs la Topoloveni încă din anul 1914, atunci când Maximilian Popovici a înfiinţat în localitate o fabrică de magiun. Notorietatea produsului a crescut foarte mult în anii 2000, după cumpărarea vechii fabrici din Topoloveni de către Sonimpex Serv Com (în prezent Sonimpex Topoloveni) şi după numeroasele investiţii făcute în calitatea şi în promovarea magiunului din prune. 7 aprilie 2011 a fost data la care magiunul din prune Topoloveni a primit în mod oficial recunoaştere şi din afara ţării. Indicaţia Geografică Protejată obţinută atunci din partea Comisiei Europene a reprezentat un gir al calităţii produsului şi, totodată, o formă de protecţie a sa.
Sursă știre: AGERPRES.ro
Autor: Mariana Nica
Sursă foto: Sonimpex Topoloveni