Piesă

Titlu

Artist

Acum

Takeoff

07:00 09:00

Acum

Takeoff

07:00 09:00

Background

7 lucruri pe care le fac copiii cu psihic puternic

Editat de la 31 martie 2021

SuperSonic Radio - 7 lucruri pe care le fac copiii cu psihic puternic

Amy Morin, psihoterapeut, editor-șef al Verywell Mind, gazdă a The Verywell Mind Podcast, mărturisește că una dintre cele mai frecvente întrebări pe care i le adresează părinții este următoarea: Care sunt punctele cheie referitoare la tăria de caracter despre care ar trebui să îmi învăț copiii?

Există mai multe trăsături, dar aceea care îi va ajuta cu adevărat pe micuți să devină cele mai bune versiuni ale lor și să treacă cu bine prin cele mai dure provocări ale vieții este forța mentală.

Puterea mentală necesită acordarea de atenție asupra a trei aspecte: felul în care gândești, simți și acționezi. Sfatul este: gândește măreț, simte-te bine și acționează cu mult curaj! Această atitudine ne ajută să ne dezvoltăm „mușchii minții”. Desigur, este nevoie de practică, răbdare și efort constant pentru a ajunge la un punct în care vei face aceste lucruri în mod natural.

În timp, povestește Amy Morin, am văzut mulți tineri realizând acest lucru cu succes. Iată șapte lucruri pe care copiii puternici din punct de vedere mental le fac întotdeauna și cum puteți să vă ajutați copiii să ajungă în acel punct, dacă nu au făcut-o deja:

1. Se îmbărbătează singuri
Dacă copilul tău spune: „Prietenul meu a obținut o notă mai mare la test, ceea ce mă face să mă simt prost.”, astfel ei conferă altcuiva putere asupra emoțiilor lor. Dar copiii care se înnărbătează singuri nu depind de alte persoane pentru a se simți bine. Ei aleg, de exemplu, să aibă o dispoziție bună chiar și atunci când altcineva are o zi proastă și încearcă să-și verse furia asupra lor.
Ca metodă, creați cuvinte cheie: lucrați cu copilul dumneavoastră pentru a imagina fraze pe care le pot repeta singuri. Folosiți cuvinte care să le arate că sunt responsabili de modul în care gândesc, simt și se comportă, indiferent de felul în care se comportă cei din jur.
Acest lucru va ajuta la liniștirea vocilor negative din capul copiilor care încearcă să îi convingă că nu au potențialul necesar pentru a reuși. Cele mai eficiente sloganuri în acest caz sunt scurte și ușor de reținut: „Tot ce pot face este să încerc tot ceea ce pot!”, „Trebuie să acționez cu încredere!”, „Sunt suficient de bun.”, „Aleg să fiu fericit astăzi.”

2. Se adaptează la schimbare
Fie că se mută într-o școală nouă, fie că nu se poate juca cu prietenii în timpul pandemiei, schimbarea este dură pentru cel mic. Copilului dumneavoastră i-ar putea fi dor de felul în care erau lucrurile înainte sau s-ar putea îngrijora că ceea ce se întâmplă ar putea să îi înrăutățească viața. Copilul puternic din punct de vedere mental înțelege însă că schimbarea îl poate ajuta să devină o persoană și mai puternică, chiar dacă la început nu s-ar putea simți așa.
Pentru aceasta, dați nume emoțiilor! Schimbarea este oricum inconfortabilă. Cu toate acestea, dacă dai un nume sentimentelor tale poți diminua sentimentul negativ al acestor emoții.
Din păcate, majoritatea dintre noi nu petrecem suficient timp gândindu-ne la ce simțim. De fapt, chiar și ca adulți, avem tendința de a pune mai multă energie în combaterea emoțiilor noastre, în ascunderea și nu în recunoașterea și denumirea lor clară și curajoasă.
Deci, atunci când copilul dvs. se confruntă cu o schimbare majoră, cel mai bine este să-l ajutați să vorbească, în detaliu, despre cum se simte. Mai important, ajutați-l să găsească și să definească, cuvintele potrivite pentru a-i descrie starea (de exemplu, trist, fericit, frustrat, nervos, nerăbdător).

3. Știu când să spună nu
Toată lumea se străduiește să vorbească, să spună „NU” sau să-și exprime sentimentele din când în când. Dar, în funcție de situație, alegerea de a nu spune „DA” te face mai puternic. Copiii se luptă adesea să spună „NU”, deoarece, în caz contrar, se pot simți incomod și ciudat. Cu toate acestea, găsind curajul de a o face mai des, vor descoperi că totul devine mai ușor în timp. De asemenea, aceasta le va reduce stresul de a se angaja în lucruri pe care nu vor să le facă.
Încercați testul „renunțați”: când copilul dumneavoastră se confruntă cu o decizie de a spune „DA” sau „NU”, întrebați-l la ce va trebui să renunțe dacă spune „DA”. De exemplu, a spune „DA” unei ieșiri la joacă acasă la un prieten ar putea însemna să renunțe la timpul petrecut cu frații săi!
Întrebați-i: „Ești dispus să renunți la acel lucru?” Dacă decid că nu vor, atunci trebuie să învețe să spună, cu curaj, spun „NU”. Dacă decid că nu i-ar deranja, atunci pot merge mai departe cu decizia luată și pot spune „DA”.
Ajutați-i să găsească curajul să spună „NU”, găsind modalități politicoase de a refuza pe cineva: „Nu, nu sunt în stare.” (nu trebuie întotdeauna să oferiți un motiv), „Vă mulțumesc foarte mult pentru că m-ați invitat, dar am alte planuri.”, „Va trebui să verific și să mă întorc la tine cu un răspuns.” (Folosiți acest mod de abordare dacă copilul dumneavoastră are nevoie de ceva timp să se gândească la decizia sa.), „Nu prea am chef să fac asta astăzi, dar apreciez că ai întrebat.”

4. Dețin controlul asupra greșelilor lor
Copiii sunt adesea tentați să-și ascundă greșelile pentru că nu vor să aibă probleme. Poate că au uitat să-și facă temele sau au spart din greșeală o vază scumpă. Deținerea controlului asupra greșelilor făcute ajută în construirea caracterului lor. Copiii care sunt suficient de curajoși să practice acest lucru recunosc ceea ce au greșit și se pregătesc mental să admită pe deplin ceea ce au făcut. De asemenea, își cer scuze și găsesc modalități de a evita să facă din nou aceeași greșeală.
Creați un mediu propice pentru succes: dacă copilul dumneavoastră este dezorganizat, probabil că îi este greu să-și amintească toate sarcinile pe care le are de îndeplinit. Sau dacă în camera lui se găsesc o multitudine de delicatese, este posibil să nu fie în măsură să se abțină de la consumul excesiv de zaharuri.
Când copilul tău face o eroare, amintește-i că își poate schimba mediul într-un mod care îl va împiedica să facă aceeași greșeală de două ori. De exemplu, își poate îndeplini sarcinile imediat ce le primește, pentru a nu uita de ele sau poate elimina toate gustările nesănătoase, astfel încât să nu le fie la îndemână.

5. Să sărbătorească succesele altora
Este normal ca atunci când prietenii lor primesc o jucărie nouă, de exemplu, sau când cealaltă echipă câștigă la un joc, copiii să se simtă geloși. Dar sentimentul negativ față de alți oameni le face rău doar lor înșiși, nu celorlalți. De aceea, încurajează-ți copilul să se bucure pentru oamenii din jur atunci când aceștia obțin un succes sau fac o treabă bună. Copiii puternici din punct de vedere psihic își susțin colegii și se concentrează pe performanțele realizate, fără a se îngrijora de modul în care le merge celorlalți.
Acționați precum persoana care doriți să fiți: cereți-i copilului dumneavoastră o listă de trăsături pe care le admiră. Poate vor să fie mai încrezători ca sora lor sau optimiști ca și profesorul lor. Încurajați-i să acționeze ca și când ar fi deja în posesia aceste calități!
Acest lucru nu înseamnă că cei mici ar trebui să fie altcineva, să se prefacă. Înseamnă, pur și simplu, ca ei să fie cât mai determinați pentru a fi cea mai bună versiune a lor. Când ne simțim bine cu noi înșine, este mai ușor să sărbătorim succesele altora, ceea ce ne va oferi o liniște mentală pe termen lung.

6. Când nu reușesc, încearcă din nou
Eșecul doare – se poate simți jenant, dezamăgitor și frustrant. Dar cele mai mari performanțe le-au atins acele persoane care au eșuat pe parcurs. Copiii care se descurcă bine mai târziu în viață își concentrează atenția asupra a ceea ce nu a funcționat bine prima oară și a modului în care ar putea rezolva problema. Au mentalități de creștere care îi ajută să transforme eșecul în experiențe de învățare pozitive.
Amintiți-vă persoanele de succes care au eșuat: Experții au descoperit că, atunci când află că multe povești de succes au început mai întâi cu un eșec, copiii se comportă mai bine.
Data viitoare când copilul tău se simte demoralizat pentru că nu i-a reușit ceva, educați-l învățându-l despre oameni care au avut eșecuri, dar nu s-au demoralizat, cum ar fi Thomas Edison. Edison a ajutat la inventarea becului, pe lângă multe alte lucruri grozave. Dar a avut și peste 1.000 de invenții care nu au funcționat!
Acest lucru îi va oferi copilului tău încredere și va ști că o notă slabă, de exemplu, nu înseamnă că nu se pricepe la știință, de exemplu.

7. Persistă
Când durează ceva timp pentru a atinge un obiectiv pe care ți l-ai propus sau când nu ai chef să depui eforturi pentru a reuși, creierul tău ar putea încerca să te convingă să renunți.
Copiii puternici din punct de vedere psihic, cei care persistă, vor continua să lucreze din greu chiar și atunci când nu au chef sau nu își doresc asta. Adesea, în cele din urmă reușesc și descoperă că sunt mai puternici decât credeau inițial.
Scrieți o scrisoare: cereți copilului dumneavoastră să scrie o scrisoare plină de cuvinte de bunătate și încurajare pentru ei înșiși.
Poate fi o notiță lungă sau una mai scurtă și simplă care spune: „Știu că lucrurile sunt dificile, dar poți face acest lucru pentru că ți-ai mai atins obiectivele grele înainte. Așa că o poți face din nou!”
De fiecare dată când se simt tentați să renunțe, spune-ți-le să revină la acea scrisoare. Îi va motiva să meargă înainte și să nu se lase demoralizați.

Sursă articol: CNBC.com

Autor: Amy Morin

Sursă foto: Charlein Gracia / Unsplash


Opinia cititorilor

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publică. Câmpurile necesare sunt marcate cu *